måndag 16 januari 2012

UTMANINGSDAGS!!

Fick en massa frågor att svara på av MissM,
så här kommer då mina svar:

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Väntade på att fylla 23 år och hade relativt nyss fixat körkortet,
samtidigt som jag packade korv på Scan och stod där o tänkte på hur
"äckligt trååååkigt" det var att jobba med just det...

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Väntade på att Didde skulle vara här utanför magen istället för därinne,
så väntade jag ju även på att få flytta till
lägenheten som vi äntligen bor i nu och trivs finfint i!

3. Fem snacks som du gillar?
Ojoj, det finns ju massor!?
Skruvar, Hjärtan, Ostbågar, Dillchips,
Hör godis med till snacks? Isåfall säger jag choklad med :)

4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Måste vara på svenska för annars lyckas jag alltid
byta ut några ord mot helt fel..
Just nu kommer jag bara på:
Imse vimse spindel
I ett hus vid skogens slut
Blinka lilla stjärna
Gubben i lådan
Sen som många andra tjejer så kan jag de flesta Lars Winnerbäcklåtarna såklart

5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
Handla något som mina nära och kära verkligen vill ha,
systrar, syskonbarn och Pelle som läser det här:
Kommentera här nu och skriv vad det är för något?
så jag vet när jag blir det!! Snåla inte bara ;)

Det blev visst fem saker där va? (minst)

 
6. Fem dåliga vanor?
skjuter gärna upp grejer tills det blir ett jobbigt måste...
måste handla något sött & gött när jag är i en mataffär
somna i soffan på kvällen (men det är ju så skönt)
hemkörning från pizzerian (som ligger på tok för nära för det)
inte kunna hålla nyårslöften

7. Fem saker du gillar att göra?
umgås med mina nära och kära
äta Ben & Jerrys
mysa
måla, pyssla & fixa
HANDLA

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Här körde jag fast när jag råkade kolla vad jag förr tillfället har på mig,
men jag lovar att jag inte går utanför dörren så här iallafall!!

9. Fem favoritleksaker?
När jag var liten: dockor och Barbies 
Nu är det: Datorn, telefonen och....
en pensel att måla iordning grejer med?


7 kommentarer:

Miss M sa...

ÄLskar att läsa sånt här =) KRAM

JOSEFINAREN sa...

okej, gullig du är sara. Skulle behöva en ny dator och kamera, så skickar du hem till mig nån dag så vore du gullig :)

Pelle sa...

1. Jag vill ha en sådan där Bang Olufssen med CD-läsare som man hänger upp på väggen. Enda kravet är att radion tar in 93.8 och 99.3. FM. AM är meriterande men inget krav.
2. Ett säsongskort till DIF Fotboll.

Sen är jag nöjd!

Evelina sa...

Det är såå himla mycket som jag nog vill ha men lovar att fundera ut något tills det att du vunnit!!

SisterE sa...

Åhh, jag tycker nog att du och jag kunde åka en liten tripp till ett varmt, exotiskt, land, långt långt bort!? Ska det vara en sak så kan jag tänka mig en sån där kaffemaskin eller vad det kallas! Kram o tack ;)

lindawess sa...

Skulle kunna ta ett par nya badrum. Blir det för dyrt nöjer jag mig med nya plattor på framsidan =)

lindawess sa...

Eller förresten, som Ella skrev ett varmt exotiskt land, vi kanske kan åka dit allihop, det vore väl trevligt och skönt!!!